evelina

En bra Tisdag.

Kategori: Allmänt, Föräldraledig

Denna dag alltså! 
Trots vissa missar så slutade den väldigt bra.
 Vi kom iväg till förskolan i väldigt bra tid, så vi hann tillomed stanna och kasta sten vid ån i typ en kvart?! Lite kallt va det också, och jag hade ju tänkt köra backträning så jag hade ju inte direkt klätt mig för snålblåst och 4+. 
Men lämningen gick bra, och jag & Louie tog oss till Sten Sture monumentet och körde några tunga turer upp & ner med vagnen. Höll på att kissa på mig, och dö, och kräkas av typ blod/järnsmak i munnen? Så efter några vändor så fortsatte jag min promenad mot city, det blev en omväg eftersom klockan va 20 i och Normal öppnade 10. Väl där så hade dom inte napparna jag skulle ha, så fick köpa några likande från Nuk istället för dom från bibs vi brukar köpa. Och sen när jag skulle kolla lite andra saker i de Andra affärerna så hade ju dom inte öppnat. Snark kände jag. Och det va ju ingen idé att mysstrosa omkring, för Louie kunde ju vakna vilken sek som helst, så jag gick in på åhlens snabbt innan hemgång bara för att stilla tittbehovet. 

Väl hemma åt han min kycklinggryta utan några som helst protester, men när det kom till dagens andra vila så kom protesterna. Det blev en snabb lunch för mig, sen dansade vi till det va dags att gå tillbaka för att hämta Stella. 

Efter middagen tog vi oss ut hela familjen. Stella skulle träna på att komma över sin rädsla för cykeln. Hon lärde sig cykla för nån månad sen utan stödhjul. Men från ingenstans för nån vecka sen så tvärvägrar hon cykeln, och har vi gått upp henne på den så gråter hon bara. Så nu fick stödhjulen åka på igen och hon va glad igen och kände sig inte lika rädd. Så svårt att veta hur hårt man ska pusha henne, för hon kan ju. Men hon är nog mest rädd för att ramla och göra sig illa. Hur som möttes upp Amanda i stadsparken och köpte en glass. Jag tog en svinäcklig glass, jag tog kort på pappret bara för att tipsa er om att hoppa över det valet. Den smakade inte ben & jerrys om man säger så.
 Det va fortfarande varmt av solen som kom fram på eftermiddagen , så vi lekte en stund i lekparken innan vi tog oss hem igen. 

Nu har jag gjort en våtmark, barnen sover och jag ska be Micke poppa popcorn, eller påckårn som jag säger. 

Tack för idag! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: