evelina

Första veckan som föräldraledig ✅

Kategori: Allmänt, Föräldraledig

Oj va en vecka går fort även när man inte är på jobbet. Kanske för att dagarna denna ledighet har lite mer  rutin än innan.  Och på så vid blir de lite "jobb"liknande kanske. 

Vi har ju iaf hunnit med en hel del. Vi har ju hunnit kastat sten i ån mer tid på en vecka än total tid förra terminen. Mycket har ju med att vi har flyt med vädret. Även om vissa mornar så känns det som att jag ska få bestående köldskador i ansikte och om händer. 
 
Älskar att jag än så länge klarar av det utan att gråta varje dag av stress och panik att jag är en dålig mamma, men vi har ju några veckor kvar för det. 

Idag har ju stella varit ledig, så vi åkte alla tre till de andra tre som var hemma, Emilia, Elliot och Wille. Vi va där längre än en full förskoledag, och hann nog med allt och lite till som de gör där på de få timmar de är där. Vi kom dit precis efter 9, möttes ute i parken, lekte, blåste bubblor, åt frukt, sen blev det en nyttig & hälsosam lunch, happy Meal och glass med jordgubbssås, sen gick vi hem till dom och lekte vidare inne. Så kul när de stora barnen vill leka och inte bråkar någonting, och de mindre leker på, även om de också vill va med på det de stora gör. Men visst blir det lite stök med 4 barn. Och lyxigt att få prata med min fantastiska vän samtidigt som vi är på playdejt. 
En liten påminnelse till mig själv, :Louie kan gå nu, så sätt på honom skor varje gång vi går ut, ÄVEN om jag sätter honom i vagnen. Så slipper han leka i strumpor i gruset. Mammapoängen bara rasslar in känner jag ✌️

Efter 15 åkte vi hem, laddade om batterierna och tog oss ner en stund till Stadsparken för att möta fler fina vänner, Jasmin & Elliot med deras Lilla Milou, Petra, Tina & Uno. Vi va där så länge det fick innan Lollo blev trött & grinig, så till slut tog vi cyklar, stödhjul, vagn och barn och gick hem. 

Älskar långa dagar som innehåller så mycket av allt. Och att man däckar innan 22.30.

Imorgon väntar inget speciellt. Kanske en morgonpromenad efter vår frukost? Får se hur väder och vind beter sig.
 Natti


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: