evelina

Hjälp. Han slutar inte gnälla.

Kategori: Allmänt

Hej hej hallå.

Vart börjar jag. I Månsdags efter förskolan så sitter bara Stella på en stol ute på gården när alla kompisarna leker. Hon vill ta de lite lugnt säger hon. Jag trodde hon använde det som ursäkt för att till slut få min telefon. Men hon va varm, men solen va ju väldigt värmande. Så tänkte inte mer på de. Hon sa att hon ville vila när vi kommer hem också. Så då gick vi hem, vi bor ju bara på gården brevid. Louie är också helt rabiat just nu. Gnäller 24/7 och äter inget annat än välling & ersättning, rån med smör och fruktklämmisar.. min skalle är inte på topp. 

Väl hemma. Stella har feber. Shampo, vabb i minst två dagar. Yay! Och samtidigt bara vara inne och försöka få Louie in i nått schema. Vi googlade lite, hittade bra verktyg inne på rulla vagn.se. Han vaknar ju 05.10 nu varje dag typ. Och det är inte OK! Så idag fick han sova:
8.45 -9.45
Sen försök till lunch och sen hålla honom vaken och road till 13.00.

Där gav jag med mig eftersom han bara druckit välling och ätit fruktklämmis och gav honom ersättning. Han somnade på klockslaget 13.00 och sen sov han 1h45min. Och enligt schemat ska han sova 3 timmar. 1,5 vardera men vi la om det lite. Sen skulle han somna 18.30 och de gjorde han också. Så nu inatt ska jag ställa klockan 45 minuter innan 05.10 och ge han liiite ersättning och se om han sover längre med lite mättare känsla. Wish me luck.

Igår fick jag lite egentid på kvällen. Så jäkla underbart. Träffade upp min favvotrio. Gick i ett soldränkt Uppsala, fullt med folk, hittade en uteservering och fick in kall öl. Perfektion. Och hade även blivit bortskämd av Micke med fin och tidig pepp/morsdagspresent. Så min lycka igår 18.43 va det inte mycket som slog. 

Älskar hur man bara känner sig i sina vänners sällskap, hur vi bara pratar om högt och lågt. Att få må så bra. Bara glömma bort kaoset hemma och den ovikta tvätten. Och kanske en låda med stök som behöver organiseras glöms så lätt bort. Njutningen. Perfekt. Och sen att få komma hem till M i en tyst lögenhet. Tipp topp! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: