evelina

Tryck över bröstet.

Kategori: Allmänt, Föräldraledig

(null)

Känslan när jag inte presterar. Eller när JAG tycker att jag inte gör det. Blir som ett tryck över bröstet. Stressen har typ tagit sig in i bröstkorgen från hjärnan. Allt kan man ju inte göra, jag vet att jag har heeelt orimliga mål i vardagen. Nu snackar vi inte livsmål, typ som att bli nån toppchef, springa 34 marathon på ett halvår eller bygga 24 kilo muskler innan semestern. 
Utan det är mer saker som jag vill hinna med, bör hinna med, MEN det kan bli så att som idag, Louie skiter ner sig, han lyckas även sätta sig på benet så blöjan hamnat på sniskan så det är skit på hela vaden, och jag kan inte lokalisera ifall det kommit någon annanstans än på honom. Just då står jag och bäddar rent, viker in kläder i garderoben och sorterar tvätt. Så då är det ju bara att släppa allt och klä av, duscha, smörja in, ta fram 3:e settet kläder för dagen, och klä på. Bara där känner jag att jag tappat så mycket tid, tid som ska tas från nått annat jag ska göra, behöver göra. Och så går det runt runt i skallen. Och detta är bara en bråkdel av vad som försiggår i min hjärna. Nu ska jag ta tag i Louies 4:e kaos för dagen. Hej!
Kommentera inlägget här: